Saturday, February 17, 2007

A maior música do mundo

A maior música do mundo é aquela que vive dentro de mim a cada vez que a ouço. É mais que uma música. É uma companhia, um estado de espírito. Chamem-me maluco, que eu gostarei dela da mesma forma ou mais até. A voz de Eddie Vedder. A letra e o seu significado universal. A melodia. A totalidade. O universo dentro da música.
A cada vez que o "Ten" toca no meu quarto na faixa número 5, a minha vida transforma-se... o quarto muda as suas formas, e a vida lá fora deixa de ter significado... só eu, só eu, só eu...

Black ( Pearl Jam )

Hey...oooh...Sheets of empty canvas, untouched sheets of clay. Were laid spread out before me as her body once did All five horizons revolved around her soul As the earth to the sun Now the air I tasted and breathed Has taken a turn Ooh, and all I taught her was everything Ooh, I know she gave me all that she wore And now my bitter hands shake beneath the clouds Of what was everything? Oh, the pictures have all been washed in black, Tattooed everything...

I take a walk outside I'm surrounded by some kids at play I can feel their laughter, So why do I sear? Hard and twisted thoughts that spin round my head I'm spinning, oh, I'm spinning How quick the sun can, drop away And now my bitter hands cradle broken glass Of what was everything? All the pictures have all been washed in black, tattooed everything...

All the love gone bad Turned my world to black Tattooed all I see, all that I am, all I'll be...yeah...Uh huh...uh huh...ooh...I know someday you'll have a beautiful life, I know you'll be a star,In somebody else's sky, but whyWhy, why can't it be, oh can't it be mine...

We, we belong, we belong together, together, yeah, yeah, we, we belong, we belong together...

9 comments:

Anonymous said...

Why can´t it be mine ?

bem escolhido ... beijoo

sara*

Independente said...

E nós tivemos a felicidade de renascer ouvindo A musica ao vivo !

Um dia que ficará marcado sem duvida!

Anonymous said...

Desculpa so ter comentado o blog agora. Se calhar foi a 1ª vez que achei que devia mesmo dizer qualquer coisa. Este post, esta musica... O teu 2º paragrafo...Pearl Jam é isso. Devia ter no dicionario o significado. Se tivesse, tenho a certeza que andaria a volta disso. Mais a palavra paixão, mais choro, muito choro lol. Enfim, parabens pelo projecto, sabes que aprovo. Abraço, ainda havemos de levar o nosso para a frente. Whenever you want, big guy

jota

Anonymous said...

bela musica, belo post, belo blog.

beijinho e parabens.

rebel girl 86*

Anonymous said...

I know someday you'll have a beautiful life , i know you'll be a star .


Sabes q esta música me diz muito e que quem me fez gostar dela foste tu ..

Mas garanto-te que passei a gostar mais dela, quando a ouvi ao vivo, pelo teu tlm :) ou então quando vi uma frase dela, pintada num muro, pelo qual eu passo todos os dias ..

Um beijinho :) *

Anonymous said...

Especial. A música. O blog. E tu Nuno .

beiju

Anonymous said...

Nunca encontrei descrição tao perfeita dakilo que sinto qd Eddie canta, principalmente na Black...é cm se o mundo la fora deixasse de existir nesses 5.44m e td passa a acontecer dentro de nós! Eleva a alma e arrepia...
Mts parabéns pelo Blog, fantastico!

Bj Sara Teixeira

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Anonymous said...

Genial post and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.